ps5 و xbox two بر پایه فضای ابری خواهند بود

رقابت در صنعت گیمینگ باعث شده است تا شرکت ها همواره برای تولید محصولات بهتر تلاش کنند. در دهه ی اخیر شاهد جهش بزرگی از کنسول های بازی سنتی به نسل بعدی کنسول های قدرتمند بوده ایم. قدم بعدی در این راستا برای بزرگترین تولیدکنندگان کنسول در جهان چه خواهد بود؟

رقابت در صنعت گیمینگ باعث شده است تا شرکت ها همواره برای تولید محصولات بهتر تلاش کنند. در دهه ی اخیر شاهد جهش بزرگی از کنسول های بازی سنتی به نسل بعدی کنسول های قدرتمند بوده ایم. قدم بعدی در این راستا برای بزرگترین تولیدکنندگان کنسول در جهان چه خواهد بود؟
خلاصه ی بحث های موجود در بازار این است که احتمالا این شرکت ها برای نسل بعدی کنسول ها به سراغ تکنولوژی فضای ابری خواهند رفت. PS3 و PS4 با ارائه ی تجربه ی گیمینگ آنلاین قدم اول را برداشتند. اما اگر بخواهیم سخنان یک بازی ساز بزرگ را باور کنیم، PS5 و Xbox بعدی کاملا وارد سطح جدیدی خواهند شد.

Hajime Tabata، خالق بازی Final Fantasy 15 در مصاحبه ای با مجله ی Xbox نظرات خود در مورد نسل بعدی کنسول ها را عنوان داشته است. بنابر سخنان وی، صنعت گیمینگ راه صنعت فیلم و موزیک را دنبال نموده و به سوی سرویس های ارائه ی آنلاین محتوا قدم خواهد برداشت.

حضور فیزیکی در دنیای امروز عنصر مهمی است اما با پیشرفت بیشتر جهان در تکنولوژی نیاز به این حضور روز به روز کمرنگ تر می گردد. تاباتا می گوید اگر تکنولوژی پردازش ابری مورد استفاده قرار گیرد دیگر گیمر ها حتی نیاز به خرید و داشتن یک کنسول نخواهند داشت. بازی ها دارای یک حق اشتراک ماهانه بوده و تنها چیز لازم برای گیمینگ با کیفیت فوق العاده یک اینترنت پر سرعت خواهد بود.

علیرغم اینکه این ایده بسیار هوشمندانه است اما بنظر می رسد جهان هنوز برای چنین پیشرفت بزرگی آماده نیست. شاید کشور های توسعه یافته بتوانند با چنین تغییری سازگاری ایجاد کنند اما کشور های در حال توسعه و جهان سوم هنوز زیرساخت های اقتصادی لازم برای این کار را ندارند.

مشکل بزرگ دیگر برای یک PS5 یا Xbox two ابری این حقیقت است که برای استفاده از آن ها نیازمند یک اینترنت بسیار پرسرعت خواهیم بود که در حال حاضر در بسیار نقاط جهان در دسترس نیست.

مشاهده در وبسایت منبع