کد خبر : 203
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 شهریور 1402 - 20:28

توضیح وزارت علوم درباره شکایت اساتید اخراج شده؛

توضیح وزارت علوم درباره شکایت اساتید اخراج شده

توضیح وزارت علوم درباره شکایت اساتید اخراج شده
مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم گفته است که تاکنون شکایتی بابت اخراج یا تعلیق استادی به دفتر بازرسی وزارت علوم ارسال نشده است.؛

مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم گفته است که تاکنون شکایتی بابت اخراج یا تعلیق استادی به دفتر بازرسی وزارت علوم ارسال نشده است.

حامد کرمی به خبرگزاری ایسنا گفته است:  اساتیدی که اخراج شده یا از کار تعلیق شده‌اند می توانند شکایات خود را با دفتر بازرسی وزارت علوم ارسال کنند. هیات اجرایی جذب دانشگاه ها سیستم رسیدگی به شکایات اعضای هیات علمی دارند و لذا وقتی هیات اجرایی جذب دانشگاهی حکمی را صادر می‌کند اساتید می‌توانند شکایات خود را به این هیات ارائه دهند تا درخواست آنها مورد رسیدگی قرار بگیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: در صورتی که استادی در هیان جذب دانشگاهی شکایت و اعتراض کرد و به نتیجه نرسید می تواند این شکایت را به هیات عالی یا مرکزی جذب در وزارت علوم ارسال کند تا پرونده وی مجدد مورد رسیدگی قرار بگیرد و نظر نهایی صادر شود.

مدیرکل بازرسی و پاسخگویی با اشاره به شکایات وزارت علوم خاطر نشان کرد: اعضای هیات علمی دانشگاه ها در صورتی که اعتراضشان در هر یک از مراحل فوق به نتیجه نرسید در نهایت می‌توانند درخواست خود را به دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم ارائه دهند ما در این دفتر شکایات را بررسی می‌کنیم.

دکتر کرمی با بیان اینکه تاکنون شکایتی بابت اخراج یا تعلیق استادی به دفتر بازرسی وزارت علوم ارسال نشده است، تاکید کرد: دانشگاهیان و دانشجویان می‌توانند شکایات خود را در سامانه رسیدگی به گزارشات این وزارت خانه ارسال کنند، در این سامانه نوع و تعداد شکایات به طور دقیق مشخص است و رسیدگی به شکایات ارسالی نیز با سرعت بالا انجام می گیرد. سیاست ما رسیدگی به شکایات ارسالی با حفظ کرامت شاکیان است.

مدیرکل بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم تصریح کرد: تلاش می کنیم در دفتر بازرسی اقداماتی را به‌کار بگیریم که بر اثر آن از بروز هر نوع برخورد، تخلف و کوتاهی در دانشگاه ها جلوگیری شود، به این ترتیب با پیشگیری‌هایی که صورت می‌گیرد میزان شکایات نیز به حداقل می‌رسد.

کرمی تاکید کرد: باید همه اقدامات در دفتر بازرسی و شکایات وزارت علوم شفاف و مطابق قانون باشد که تا تخلفات و کوتاهی هایی که در حال حاضر در دانشگاه ها و مراکز وابسته روی می دهد، اتفاق نیفتد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.