کد خبر : 230
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آذر 1402 - 11:18

مدیرعامل بانک رسالت خبر داد:؛

مدیرعامل بانک رسالت گفت: وام قرض‌الحسنه بدون کارمزد در شورای فقهی بانک مرکزی مطرح و به صورت آزمایشی در ۲۰ روز گذشته عملیاتی شد.

مدیرعامل بانک رسالت گفت: وام قرض‌الحسنه بدون کارمزد در شورای فقهی بانک مرکزی مطرح و به صورت آزمایشی در ۲۰ روز گذشته عملیاتی شد.
وام قرض‌الحسنه بدون کارمزد عملیاتی شد؛

 محمدحسین حسین‌زاده؛ مدیرعامل بانک رسالت در مراسم رونمایی از وام قرض‌الحسنه بدون کارمزد اظهار کرد: اعطای وام بدون کارمزد موجب وحدت بین جهان اسلام است. بحث قرض‌الحسنه ریشه شرعی دارد و بین فتوا‌های جهان اسلام نیز مزد کار را در قالب کارمزد از سوی بانک جایز نمی‌دانند.

وی تصریح کرد: در ۱۰ سال گذشته اقداماتی در این زمینه انجام شد که در ۲ سال اخیر سرعت بیشتری داشت. برای اینکه نهاد قرض‌الحسنه وام بدون کارمزد بپردازد، باید مراکز هزینه شناسایی می‌شد که در ادامه بانک دیجیتال ایجاد و در نتیجه آن ۸۰ درصد هزینه‌ها حذف شد.

حسین‌زاده گفت: همچنین طبق برنامه ریزی‌های انجام شده ۲۰ درصد هزینه‌ها که غیرعملیاتی هستند نیز از محل درآمد‌های غیرعملیاتی تامین می‌شوند.

مدیرعامل بانک رسالت با بیان اینکه در نتیجه این اقدامات، وام قرض‌الحسنه بدون کارمزد در شورای فقهی بانک مرکزی مطرح و به بدنه بانک مرکزی ابلاغ شد،  تاکید کرد: این مدل از وام قرض‌الحسنه به صورت آزمایشی در ۲۰ روز گذشته عملیاتی  و امروز هم از آن رونمایی شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.