کد خبر : 25
تاریخ انتشار : جمعه 10 شهریور 1402 - 10:18

پاییز گرمی در پیش است/ پیش‌بینی بارش نرمال برای کشور؛

khabarooz؛

پیش‌بینی پاییز گرم و پربارش برای تهران

پیش‌بینی پاییز گرم و پربارش برای تهران
رییس سازمان هواشناسی کشور با تاکید بر تداوم افزایش دما طی فصل‌های آینده اظهار کرد: برای فصل پاییز بارش‌های نرمال و حتی بیش از حد نرمال پیش‌بینی می‌شود و با توجه به روند تولید گازهای گلخانه‌ای در دنیا می‌توانیم انتظار افزایش دما نسبت به حد نرمال را داشته باشیم. ؛

مدیرکل هواشناسی استان تهران گفت؛ طی سه ماه آینده متوسط دمای هوا در سطح استان تا ۱ درجه سلسیوس بالاتر از نرمال برآورد و متوسط بارش استان در حد نرمال و برای دو ماه آبان و آذر با تمایل به بیشتر از نرمال پیش‌بینی می‌شود.

مازیار غلامی افزود: تحلیل جدیدترین نقشه‌های پیش‌بینی فصلی بیانگر آن است که طی سه ماه آینده متوسط دمای هوا در سطح استان ۰.۵ تا ۱ درجه سلسیوس بالاتر از نرمال برآورد و متوسط بارش استان در حد نرمال و برای دو ماه آبان و آذر با تمایل به بیشتر از  نرمال پیش‌بینی می‌شود حتی در خوشبینانه ترین حالت و نرمال بودن بارش، کماکان مدیریت منابع و مصارف آب در بخش‌های مختلف به‌ویژه بخش‌های کشاورزی، صنعتی و حتی خانگی و به‌طور کلی صرفه‌جویی در مصرف آب توصیه می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان تهران در ادامه اظهار کرد:  بررسی و تحلیل مقادیر ثبت شده دمای هوا شامل متوسط دما، دمای حداقل و دمای حداکثر در ایستگاه‌های هواشناسی استان بیانگر افزایش دما در مرداد ۱۴۰۲ است. متوسط دمای هوای استان تهران در این ماه ۱ درجه سلسیوس بیشتر از مقدار متوسط بلند مدت بود درحالی که متوسط کمینه دما ۱.۲ درجه سلسیوس و متوسط بیشینه دما نیز ۰.۸ درجه سلسیوس افزایش یافت. به عبارت دیگر مرداد ۱۴۰۲ در مقایسه با بلند مدت ۱ درجه سلسیوس گرمتر و از ابتدای سال زراعی نیز  استان تهران ۱ درجه سلسیوس گرمتر از نرمال بود.

غلامی تاکید کرد: بر اساس اطلاعات اداره کل هواشناسی استان تهران، طی مردادماه از نظر توزیع دما در شهرستان‌های استان نیز تمامی شهرستان‌های استان با افزایش دما روبرو بودند و متوسط دما در بیشتر شهرستان‌ها بین ۰.۵  تا ۱ درجه سلسیوس افزایش یافت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.